Ny direktør for Gyldendal Bogklubber
Dato: 2. oktober 2018Gyldendal Forlag har ansat Christina Østerby som ny direktør for Gyldendal Bogklubber. Hun tiltræder stillingen 1. november 2018, da bogklubdirektør Morten Dupont har valgt at fratræde.
Christina Østerby, 42 år, kommer fra en stilling som chef for Planlægning, Salg og Strategisk analyse på Det Kongelige Teater. Hun har bl.a. stået for moderniseringen af teatrets kundevendte systemer og dermed gjort teatret til en af verdens førende kulturinstitutioner i forhold til brug af data som grundlag for strategiarbejde og styrkelse af relationen til teatrets kunder.
Christina Østerby siger:
»Jeg ser frem til at arbejde med relationen mellem den læsende dansker og forlagets forfattere. Kunst og kultur har været vigtige pejlemærker for mig hele mit arbejdsliv. Jeg læser selv forskellige genrer, fra skønlitteratur til krimier og børnebøger, og ser bøger som universer, der, ud over at være underholdende og inspirerende, er vigtige for forståelsen af vores samfund. Jeg synes, det er fantastisk, at Gyldendal Bogklubber allerede har flere end 140.000 medlemmer. I mit arbejde vil jeg have fokus på, hvordan vi kan levere personaliseret indhold, der knytter læsere og forfattere tættere sammen, og samtidig gøre det til en sund forretning med udgangspunkt i et grundigt kendskab til og respekt for læserne«.
Karen Bender, kommerciel direktør i Gyldendal Forlag, siger:
»Christinas resultater på Det Kongelige Teater taler for sig selv, og jeg ser virkelig frem til samarbejdet. Med Christina om bord får vi en stærk profil inden for CRM og kundeoplevelser, som kan bidrage til den fokuserede kunderejse, der bliver en prioritet på forlaget. Her tænker jeg især på potentialet i bogklubberne«.
Administrerende direktør Morten Hesseldahl siger:
»Det bliver fantastisk igen at arbejde tæt sammen med Christina. Vi er ved at ændre og udvikle hele bogklubområdet, og jeg er sikker på, at hun er den helt rette person til at understøtte vores strategiske satsning for at øge medlemsantallet i bogklubberne og samtidig udvikle forlagets evne til at arbejde mere evidensbaseret«.